Skip to Content

We zijn begonnen met de reconstructie van de Oostelijke Randweg, die in oktober 2025 moet worden afgerond.

Doel van de reconstructie is tweeledig:

  1. Het uitvoeren van onderhoud: door de toegenomen verkeerintensiteit zijn er zichtbaar schades aan de asfaltlaag ontstaan.
  2. Verkeerveiligheid verbeteren. 

We proberen de verkeersveiligheid om een aantal manier te bevorderen:

  • Door een uniform wegbeeld te creëren en doorstroming te bevorderen
  • Door openbare parkeerstroken te laten vervallen waardoor zichtlijnen verbeteren
  • Door parkeren in openbaar gebied verder te ontmoedigen via blauwe zonering
  • Door inritten naar bedrijven aan te passen, waarbij we fundering verbeteren en zichtlijnen optimaliseren
  • Door de maximum snelheid te verlagen naar 60 km p/u. 

Voor de komende twee maanden ziet de fasering voor de werkzaamheden eruit zoals in onderstaande tabel. De nummers van de faseringen corresponderen met de fasenummers in onderstaande tekening (klik op het blauwe vlakje voor de hele afbeelding).

De fasering D1 en D3 betreffen de deklaag, die  wordt aangebracht tijdens een totale afsluiting in nacht/weekend, waarvoor de datums nog moeten worden vastgesteld. Een en ander is afhankelijk van hoe de voortgang zal verlopen. 

Fase:

Start:

Eind:

Fase 2 + 12

Week 14

Week 17

Fase 3 + 12

Week 18

Week 20

Fase 1

Week 21

Week 23

Fase 4

Week 24

Week 26

Fase D2

n.t.b.

n.t.b.

Fase D1

n.t.b.

n.t.b.

De werkzaamheden worden in fases uitgevoerd en zijn eind 2025 gereed.

ORW Moerdijk

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven over vorderingen van de werkzaamheden aan de Oostelijke Randweg in Moerdijk? De Jong Zuurmond heeft een Omgevingsapp ontwikkeld om een en ander te volgen.

Je vindt hem in je favoriete app store als ORW Moerdijk. 

Of scan de afbeelding hiernaast.