Skip to Content

Vanaf 25 november 2025 gaat de Interne Baan in gebruik. De weg vormt de directe verbinding tussen het bestaande haven- en industrieterrein ten noorden van de A17 en het nieuwe Logistiek Park Moerdijk (LPM). De openstelling is een belangrijke stap in het verbeteren van de bereikbaarheid van het gebied en in het verder verduurzamen van de logistieke keten.

Waarom deze verbinding belangrijk is

De nieuwe weg van ruim 1,8 kilometer ontlast de A17 en vermindert daarmee sluipverkeer en verkeersdruk in de omgeving. 

Vrachtverkeer hoeft niet langer via de snelweg om te rijden, maar kan rechtstreeks doorsteken tussen beide delen van het haven- en industrieterrein. Ook hulpdiensten en buslijn 177 gaan gebruikmaken van de route.

De Interne Baan werd al in 2023 aangelegd, inclusief het bijna 70 meter lange viaduct over de A17 en de brug over de Roode Vaart. Toch bleef de weg gesloten zolang het Logistiek Park Moerdijk nog volledig bouwterrein was.

Nu DSV in december als eerste gebruiker van LPM gefaseerd van start gaat, kan de verbinding per 25 november worden opengesteld voor vrachtverkeer, hulpdiensten en openbaar vervoer.

Wat er vanaf 25 november verandert

Met de openstelling zijn naast de Interne Baan ook de Exportweg, de Cargoweg en een deel van de Nieuwe Moerdijkseweg toegankelijk. Het overige terrein blijft voorlopig bouwgebied.

 

 

Cameratoezicht 

De Interne Baan is uitsluitend bedoeld voor vrachtverkeer, hulpdiensten en openbaar vervoer. Toegang wordt gehandhaafd via cameratoezicht met kentekenherkenning. Overtredingen worden beboet.

Vooruitkijken

De weg is ontworpen met oog op de toekomst: geschikt voor intensief logistiek gebruik, landschappelijk ingepast, voorzien van duurzame verlichting en voorbereid op mogelijk autonoom transport. Daarmee draagt de baan bij aan een robuust, bereikbaar en toekomstbestendig Port of Moerdijk.